Més informació [ Selecció | Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC5653231   Altes capacitats i diversitat
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/6/2024 - 30/6/2024 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ACTISI Associació
  
  
  
Tipus activitat   22AC Altes capacitats i diversitat
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/06/2024
  
Cost matrícula (Euros)   50
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs està dissenyat específicament per al professorat que busqueu millorar l'experiència d'aprenentatge del vostre alumnat amb altes capacitats (AC). Aquest curs us proporciona els coneixements, les eines i les estratègies essencials per identificar i tenir cura de l’alumnat amb altes capacitats, i assegurar-vos que assoleixi tot el seu potencial.

Al llarg del curs, us endinsareu en el món únic de les altes capacitats, i aconseguireu una comprensió del que significa tenir AC, com distingir l’alumnat amb AC de l’alumnat amb alt rendiment i la importància de mantenir l’alumnat amb AC amb reptes i compromesos amb l’aprenentatge.

Desmentirem els mites comuns i les idees errònies al voltant de les AC i us equiparem amb eines pràctiques per identificar aquestes ments excepcionals a la vostra aula.

Com a educadors, és crucial crear un entorn inclusiu i estimulant que abasti una àmplia gamma d'habilitats. Aquest curs ofereix estratègies útils per donar suport a les AC a l'aula, com ara l'agrupació flexible, la compactació del currículum, les activitats d'enriquiment i moltes més eines. També aprendreu a fomentar l'aprenentatge independent i autodirigit per mantenir motivat l’alumnat amb AC i evitar que no desenvolupi tot el seu potencial.

L’alumnat amb AC sovint té necessitats socials i emocionals úniques, i comprendre aquestes necessitats és essencial per al seu benestar general i el seu èxit acadèmic. Explorarem com desenvolupar la resiliència, les habilitats d'afrontament i una mentalitat de creixement en aquest alumnat, i també abordarem qüestions com el perfeccionisme i el baix rendiment acadèmic.

Però la nostra feina com a docents no s'atura a l'aula. Aquest curs també us explica maneres de donar suport a l’alumnat amb AC a casa, creant-hi un entorn enriquidor que fomenti la creativitat, la resolució de problemes i un equilibri saludable entre les activitats acadèmiques i les extraescolars.
La col·laboració és clau quan es tracta de l’educació per alumnat amb AC, i aquest curs posa l'accent en la importància de treballar amb la família, altres educadors i la comunitat escolar en general per oferir el millor suport possible a l’alumnat amb altes capacitats.

En participar en el curs «Altes capacitats i diversitat», no només enriquireu les vostres pràctiques docents, sinó que també ajudareu al vostre alumnat amb AC a prosperar, a créixer i a excel·lir en el seu viatge educatiu.



La metodologia de treball és:
* Curs on-line
* Plataforma Moodle
* Formació asincrònica
* Materials docents en PDF i format multimèdia
* Comunicació amb l’alumnat via xat, fòrum i correu electrònic
* Atenció personalitzada de consultes amb el tutor


La difusió que farem d'aquesta activitat serà sobretot:
* A través de la pàgina web de l'associació www.actisi.cat
* A través de correus electrònics personalitzats
  
Objectius   Mitjançant aquest curs, els participants seran capaços de:
* Gestionar les altres capacitats en el marc de l’educació inclusiva
* Millorar les mesures i suports per atendre els alumnes amb altes capacitats.
* Metodologies que afavoreixen la personalització de l'atenció educativa de les AC
* Aprendre els mites i les idees errònies de les AC
* Millorar la relació i la col·laboració amb les famílies
  
Continguts   Mòdul 1: Comprensió de l’alumnat amb altes capacitats
1.1. Definició d’AC
1.2. Característiques de l’alumnat amb AC
1.3. Mites i idees errònies sobre les AC
1.4. El paper de la intel·ligència i la creativitat
1.5. La importància de fomentar les AC

Mòdul 2: Identificació de l’alumnat amb AC
2.1. Mètodes i proves d'identificació formal
2.2. Observacions informals i llistes de control
2.3. Identificació de les AC en poblacions poc representades
2.4. El paper de la família i del professorat en la identificació
2.5. Els primers signes de les AC

Mòdul 3: Estudiants amb altes capacitats vs. estudiants d’alt rendiment
3.1. Diferències clau en els estils d'aprenentatge
3.2. Motivació i rendiment en l’alumnat amb AC i alt rendiment
3.3. Superar la confusió entre les AC i l’AR
3.4. Fomentar una mentalitat de creixement en ambdós grups
3.5. Atendre les necessitats tant de les AC com de l’AR

Mòdul 4: Prevenció de l'avorriment
4.1. Les conseqüències de l'avorriment per les AC
4.2. Reconèixer els signes de l'avorriment
4.3. Crear lliçons atractives i amb reptes
4.4. Implementar estratègies d'ensenyament diferenciades
4.5. Fomentar l'aprenentatge autònom i autodirigit

Mòdul 5: Estratègies per donar suport les AC
5.1. Agrupament flexible i agrupament basat en capacitats
5.2. Compactació i acceleració del currículum
5.3. Activitats d'enriquiment i aprenentatge basat en projectes
5.4. Oportunitats de mentoria i col·laboració entre iguals
5.5. Desenvolupar habilitats socials i emocionals

Mòdul 6: Donar suport les AC a casa
6.1. Establiment d'un entorn de suport i d’acollida
6.2. Fomentar la creativitat i la capacitat de resolució de problemes
6.3. Oferir recursos i oportunitats de creixement
6.4. Equilibrar les activitats acadèmiques i extraescolars
6.5. Desenvolupament de la resiliència i de les habilitats d'afrontament

Mòdul 7: Consideracions importants per al professorat i per a l’alumnat
7.1. Formació del professorat i desenvolupament professional
7.2. Comprendre les necessitats emocionals de l’alumnat amb AC
7.3. Abordar qüestions de perfeccionisme i baix rendiment
7.4. Promoure la inclusió i el respecte a la diversitat
7.5. Col·laborar amb les famílies i altres educadors per a un suport òptim
  
Formador/a   Eloi Batlle Mont
  
Avaluació   Avaluació del grau de satisfacció dels participants
Al final de l'activitat els participants hauran d'emplenar una enquesta per avaluar el seu grau de satisfacció, la utilitat d'aquest curs en la seva feina habitual i propostes de millora del curs.

Avaluació de l'aprofitament dels participants
Totes les activitats que són avaluables han de ser assolides satisfactòriament amb aprofitament.
En aquesta activitat hi ha set activitats avaluables. Aquestes activitats són en forma de qüestionari i avaluen el grau de comprensió de cadascun dels mòduls per part dels participats.
  
Requisits de  certificació   Per tal d'aconseguir la certificació, els participants hauran de dur a terme totes les tasques de manera satisfactòria:
* Resoldre de manera satisfactòria tots els qüestionaris proposats al final de cada mòdul. Se suposarà que el participant ha resolt satisfactòriament el test quan ha resolt correctament almenys el 50 % de les preguntes proposades.
  
E-mail   info@actisi.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).